KURUS SEBELUM RAYA DENGAN SET KURUS SHAKLEE

Ramai yang nak Kurus Sebelum Raya? Sempat sangat ni dari sekarang merancang untuk capai berat sekurang2nya 5kg. Kalau lebih dari 5kg tu BONUS lah kan? hihi..


Setiap orang ada pilihan untuk memilih kurus dengan atau tanpa produk. Nadia sendiri bermula turun berat badan dan buat Support Group Diet Berilmu tanpa menggunakan apa2 produk sebelum kenal Shaklee. 



Kalau sebelum ni nadia dah bercerita tentang Pengalaman Berpuasa dengan Set Ramadan Shaklee , topik kali ni nadia nak kongsi tentang produk Shaklee yang banyak membantu nadia untuk maintain dan turun berat badan dengan sihat. Apa yang penting, segala produk yang kita consume perlu tahu fungsinya kepada badan kita. 

Mana tahu rezeki anda dapat turun berat badan 5kg dalam tempoh 5 minggu sebelum raya,kan? 



Sebenarnya cara pengurangan berat badan yang betul adalah 

BAKAR ! BUANG! BINA! 

Kena BAKAR LEMAK yang tak perlu (lemak jahat) dalam badan.
BUANG TOKSIN, bendasing dalam badan melalui proses detox.. 
then BINA semula badan dengan gantikan lemak kepada otot melalui diet seimbang..

Insyallah kalau anda tahu cara untuk buat 3 proses ini, anda akan turun berat badan dengan baik sihat dan bertenaga! 




Nak Kurus tapi selalu craving nak makan? selalu rasa penat dan lapar? 

Biasanya lah, untuk elak craving benda manis ke, craving nak makan byk, nadia akan ambil protien Shake, Cinch sebab protien buat kita rasa kenyang lebih lama malah lebih bertenaga. Bila kenyang kita akan kawal pengambilan makanan, dan aktiviti seharian boleh berjalan seperti biasa tanpa rasa lemah terutama ketika di bulan Ramadan.


Menariknya Protien Shake Shaklee ni ada kandungan Leucine. Leucine ni sangat membantu untuk turunkan berat badan.

Fungsi utama leucine adalah mengekalkan otot semasa berdiet. Bila otot kekal, metabolisme kita tinggi, jadi kita boleh maintain berat badan sebab otot sentiasa bekerja untuk bakar lemak.

Kalau otot hilang, nak bakar lemak dengan apa?
Itu yang terjadinya kesan yo-yo.

Pengambilan Leucine dalam diet bantu untuk kita turun berat badan tanpa risau akan naik berat badan semula.


Nak kurus, tapi suka makan benda berminyak? 
Suka makan makanan berkuah?

Itu lah masalah nadia, kalau dah dapat berat badan ideal, rasa nak makan makanan yang sedap2. Rasa susah nak kawal pengambilan makanan berlemak terutama berada di rumah parents atau makan di kedai. Jalan Penyelesaian yang nadia buat adalah sentiasa bawa Fat Burner ni Lecithin dan Omega Guard Shaklee ke mana mana.


Bagi nadia ke dua-dua Lecithin dan Omega Guard ni penting untuk kawal penurunan berat badan nadia kerana fungsi mereka untuk bakar lemak jahat. 

Pembakaran Lemak Omega Guard berfungsi dengan cara tingkatkan kadar metabolism dan naikkan hormon leptin yang akan mengawal selera makan.

Pembakaran Lemak Lecithin pula berfungsi dengan cara memecahkan lemak kepada molekul kecil dan digunakan sebagai tenaga.

Pastinya dengan kombinasi kedua-dua produk ini dapat mempercepatkan pembakaran lemak pada badan kita. 


Nak Kurus Tapi Perut rasa tak selesa? Kerap sembelit? saya menyusu takut baby tak cukup susu?

Seperti nadia yang sedang menyusu bayi, nadia kerap consume Alfalfa terutama ketika ganti puasa dan bulan ramadan. Selain membantu dalam fungsinya membuang toksin dalam badan, Alfalfa sangat membantu sebagai penggalak susu ( milk Booster). 


Selain Alfalfa, Shaklee ada produk yang mengandungi Daun Senna. Daun Senna ini sangat popular dan di kenali dalam membantu membersih, menyingkirkan toksin dalam usus. 

Daun Senna ni laksatif semulajadi untuk tingkatkan kekerapan pergerakan usus. Kandungan Daun Senna pada Herb Lax Shaklee sangat membantu dalam proses pembuangan toksin dalam usus. 

Penting untuk kita tahu, produk -produk ni hanya membantu untuk kita turun berat badan dengan sihat dan bertenaga.

 Tiada pilihan lain buat anda yang betul-betul tekad untuk turun berat badan selain daripada bermula dengan rutin kehidupan sihat serta pemakanan seimbang suku-suku separuh. Ketahui Kalori Keperluan Seharian Anda dan kalori makanan see yang anda makan setiap hari. 

Bulan ni Shaklee Buat Last Promosi Set Hello New You tau! Nadia nak cadangkan anda untuk dapatkan Set Kurus Shaklee  ini sebab set ni lengkap untuk bantu anda kurus sebelum raya! 

Boleh Whatsapp Nadia untuk dapatkan Special Price, 013-7938291




#shakleethrive23
#shakleetriump23
#blogmegashaklee
#shakleebayanlepas 
#shakleepenang

Comments