4 KEPERLUAN WANITA MENGANDUNG

Perkara yang membahagiakan bagi sepasang suami isteri apabila di beri rezeki syurga kecil dalam rahim seorang isteri.

Untuk nadia yang kini telah di anugerahkan 3 orang cahaya mata sangat bersyukur atas rezeki yang Allah beri. Nadia suka nak kongsikan 4 keperluan wanita mengandung yang perlu di titik beratkan sepanjang kehamilan..

1. Keperluan Pemakanan Sihat Ibu Hamil

JAGA-JAGA TAU! 
BILA HAMIL, SEMUA NUTRISI IBU BERKONGSI DENGAN ANAK!

Seringkali ibu-ibu hamil terlupa untuk topup nutrisi ketika hamil. Apabila disahkan hamil, banyak perkara kita kena ambik tahu termasuk pemakanan yang sihat dan juga suplemen sebagai topup!







2. Keperluan Amalan Ibu Hamil



3. Keperluan Ibu Hamil dan Bayi ke Hospital







4. Keperluan Vitamin Ibu Hamil



SET LENGKAP HAMIL:

🤰MULTIVITAMIN & ZAT BESI- 
Wajib la ibu hamil mendapatkan keperluan vitamin dan mineral penting secukupnya. Zat besi pula penting untuk ibu-ibu hamil yang bermasalah dengan ‘low hb’.


🤰PROTEIN- 
Yang boleh didapati dalam ESP Shaklee dan ianya sangat bagus untuk ibu hamil yang ada masalah gula yang tak terkawal. Protein sangat penting untuk tumbesaran bayi terutama masa trimester kedua dan ketiga.



🤰VITAMIN B- 
Terdapat beberapa jenis Vitamin B yang sangat penting untuk ibu hamil ambil setiap hari bagi menyokong perkembangan tiub saraf bayi dan mencegah kecacatan kelahiran seperti tulang belakang bayi. 


🤰ASID LEMAK OMEGA-3- 
Ini boleh didapati dalam Omega guard. Dalam omega ada dua jenis lemak yang penting, EPA & DHA. Ia berfungsi untuk menyokong mata, otak dan sistem saraf bayi. 


🤰VITAMIN C- 
Antioksidan yang penting untuk ibu hamil bagi meningkatkan sel
imun dalam badan. Selain itu sangat penting untuk membantu penyerapan zat besi. 

 
🤰KALSIUM- 
Ini boleh didapati dalam Ostematrix. Bila saje hamil, secara automatik keperluan kalsium meningkat! Kalsium ibu akan diserap oleh bayi dalam kandungan dan ibu terpaksa untuk ambil lebih kalsium untuk elakkan gigi rapuh dan gusi berdarah. 




Hah! Ini adalah yang paling lengkap untuk ibu hamil ambil setiap hari. Perlu ditilik secara teliti bagi memastikan ibu dan bayi dalam keadaan sihat.

4 Keperluan Wanita Mengandung ini bagi nadia sangat penting supaya ibu sentiasa bersedia demi kebaikan ibu dan bayi dalam rahim. Cuba usaha amal dan sediakan yang terbaik buat zuriat yang bakal lahir ok! 

Berminat untuk dapatkan konsultasi Percuma pengambilan Supplement Shaklee dan berminat menjadi bisnes partner nadia? Hubungi nadia sekarang  013-7938291 atau just klik JOIN NOW



Comments