6 SEBAB ANDA PERLU AMBIL CoQ10


"Penatnya kerja seharian dari pagi hingga petang, balik rumah banyak lagi urusan rumah nak kena buat".

" Letihnya setiap hari ulang alik kerja dengan tempuh jem lagi, balik rumah dah rasa betry off terus"

"Lelah rasa tiap hari buat rutin harian walaupun suri rumah. mana nak urus anak2 lagi, masak, pakaian,rumah, pergi balik ambil anak sekolah."

Hah! Pernah sebut ke ayat atas ni dalam hati? Penat, letih,lelah, tak bertenaga. Hari ni nadia nak kongsikan 6 sebab kenapa kita perlu ambil CoQ10 dalam diet seharian kita. 

Kekal aktif dan bertenaga dengan Coenzyme Q10, antioksiden yang menyokong sel untuk menghasilkan tenaga.

Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. 

Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. 

Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin (untuk menurunkan kolesterol) menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.


 6 sebab kenapa kita perlu ambil CoQ10 dalam diet seharian kita. 

1. Generator Tenaga Utama

Berada di dalam mitokondria - kilang tenaga anda, CoQ10 memulakan proses penghasilan tenaga, menjadi bahan api kepada mitokondria dan menghasilkan 95% tenaga badan anda.

2. DUO Tenaga dengan Polifenol

Inginkan tenaga yang berpanjangan? Ambil kombinasi CoQ10 dan polifenol. Polifenol menghasilkan lebih banyak mitokondria manakala CoQ10 menjadi bahan api untuk mitokondria untuk menghasilkan lebih banyak tenaga!


3. Sumber Antioksida yang Berkuasa

Merupakan antioksida yang kuat, CoQ10 bermanfaat untuk kesihatan, kulit yang lebih muda, mengelakkan kerosakan radikal bebas yang disebabkan oleh sinaran UV dengan berkesan.

4. Nutrisi Penting untuk Jantung

Secara semulajadi, CoQ10 banyak berada di jantung yang mengepam darah 24/7. Sayangi Jantung Anda. Ambil CoQ10!

5. Kekal Remaja 

Pada usia 20-an, CoQ10 berada pada paras yang tinggi di dalam badan dan ia juga mula berkurangan pada usia 20-an! Dan anda akan mula mudah rasa letih, lemah badan dan mengalami tekanan emosi. Tingkatkan tahap CoQ10 anda dengan suplemen CoQ10

6. Adakah Anda mengambil Statins?

 Statin menurunkan tahap kolesterol, ia merupakan perkara yang baik. Adakah anda tahu ia juga menurunkan tahap CoQ10? 

Berdasarkan kajian, ia berkurangan sebanyak 40%. Periksa tahap kolesterol anda dan kekalkan tahap CoQ10, dengan suplemen CoQ10 dalam diet harian anda.



Shaklee melancarkan CoQtrol Plus dimana ada gabungan :
🌿 100 mg Coenzyme Q10
🌿 Resveratrol
🌿 Tokoferol Vitamin E

Bukan ada 3 bahan sahaja. Tapi Shaklee pastikan ada sistem penyerapan berpaten daripada mintak zaitun. Dan ianya bebas gluten.



Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan.

Untuk mendapatkan 100mg Coenzyme Q10, anda perlu mengambil
3kg Daging
3.3kg Mentega Kacang
100 cawan Brokoli Rebus
100 sudu makan 
Minyak Canola


Nadia kongsikan beberapan testimoni Customer yang telah consume Coq-Trol Plus


Berminat untuk dapatkan konsultasi Percuma pengambilan Supplement Shaklee dan berminat menjadi bisnes partner nadia? Hubungi nadia sekarang  013-7938291 atau just klik JOIN NOW


Comments