KERJA DARI RUMAH

Seronok bila sebut kerja dari rumah. Sejujurnya Nadia dari sekolah bercita-cita nak jadi suri rumah sebab tengok mak yang membesarkan kami 5 beradik berjaya sehingga hari ni.

Tapi perjalanan pendidikan nadia terlebih sehingga nadia capai Master In Science Physics di Universiti Kebangsaan Malaysia . Rasa bersalah sangat belajar tinggi2 tapi bercita-cita nak jadi suri rumah kan.

Masa ni lah terdetik dalam diri nak tukar cita-cita kalau dah kawin nak bekerja dari rumah tak nak jado suri rumah. Ye lah nak juga ada duit poket boleh belanja makayah dan keluarga kan..

Selepas kawin tu dapat lah kerja dari rumah tapi sekejap je. Lahir anak pertama Nadia berhenti kerja sebab rasa tak dapat manage time dan tak dapat nak capai KPI yang Bos bagi. Bos ok je.. Tapi diri sendiri rasa bersalah sebab dapat gaji bulanan tapi rutin kerja kelaut.

Jadilah suri rumah sepenuh masa sampai lah lahir anak ke dua, rasa macam dah tepu dan bosan pula duduk rumah. Memikirkan juga anak nak sekolah dah perlukan belanja yamg besar dan simpanan duit bekerja dulu makin susut untuk bayar insuran bulanan. 

Terdetik lah nadia join satu bisnes ni yang nadia sangat tak sangka sangat2 mudah! Nadia boleh manage time nadia sendiri untuk bekerja. Nadia boleh dapat duit seperti nadia kerja di luar, malah bonus nya lebih tinggi dari gaji kerja nadia sebelum ni. 

Lagi tak sangka dalam tempoh setahun nadia capai income yang nadia sendiri tak jangka boleh dapat. Tak cukup dengan duit nadia juga di beri percutian percuma Ke Korea dan Bali. Mungkin hikmah PKP, Lawatan ke luar negara tak dapat di teruskan. Tapi bisnes ni sangat baik hati dengan gantikan tiket percutian tersebut dengan CASH! Mashallah...



Syukur Alhamdulillah sehingga hari ini, Allah masih mudahkan urusan Nadia bekerja dari rumah sambil menjaga anak dan dapat upgrade diri dari hari ke hari. 


Comments