Pandangan (1)



aku melihat Perkahwinan itu Berat Untuk Dipikul andai diri masih tidak mampu bergerak seiring dengan landasan Islam SEBENAR..

Aku melihat pertunangan itu bukan Lesen Untuk kita berdamping sentiasa dan menghubungi Bakal pasangan kita tanpa batas..

aku sering bersama dengan mereka yang lebih berumur dariku bagi aku mengerti erti baitul muslim itu sebenar..

andai mampu aku kongsikan bersama..tapi sayang.. ramai masih menganggap aku seperti kanak2 riang yang hanya mampu duduk dengan kehidupan seperti tidak mengerti apa2..

aku melihat ilmu itu luas.. dan ilmu itu bukan hanya di dalam kuliah semata2..tapi sayang.. ramai menganggap ianya x berguna dan membazir masa..

kematangan itu bukan diukur dengan umur..
tapi aku kire kematangan itu di ukur dengan ILMU...

bukan hadir untuk mengatakan yang ILMU ku penuh di dada..
tetapii .Aku melihat tanpa bersuara..
kalian lihat aku xmatang seperti aku tiada apa2..

aku diam tidak bermakna aku setuju dengan apa yang aku lihat..
mungkin aku malu kerana umurku masih muda..
aku bukan sesiapa untuk menghukum kalian sebagai makhluk ciptaan Allah..

banyak perkara yang aku ingin sampaikan tetapi tidak terluah melalui mulut..
kerana aku sedar.. siapa ingin mendengar suara ku..

yang tidak pernah serius bila bercakap..
yang hanya kebudak-budakkan bila berbicara..
yang hanya senyum bila ditegur tanpa bersuara..
yang hanya bercakap kosong tanpa isi...

Perasaan Rendah diri itu sukar untuk di bendung bilamana mereka yang aku sayang sentiasa tidak memberi ruang untuk aku bersuara atas kefahaman ku...



Comments