Remaja Bebas

Remaja memang suka dirinya bebas,
tanpa memikirkan adanya batas,
tak pernah risau dengan ada nya Allah di atas,
kerana dosa itu tak nampak di atas kertas.

Sampai bila kamu ingin bebas..?
Allah sentiasa memerhatikan segala apa yg terlintas,
lembutkanlah hati kamu yang keras,
dengan meletakkan Allah yang paling Atas.

Janganlah cari jalan mudah dan malas..
kerana Hidayah itu Allah beri pada mereka yang hatinya keras..
berilah ruang dan peluang untuk diri menggalas amanah tanpa balas..
semoga Allah hadirkan hati kalian dengan fahaman Islam yang jelas..

maaf kan saya andai kata2 yang terlepas,
kerana sampai masa untuk saya bertegas,
hadir di sini bukan untuk berbahas,
jika saya salah, saya terima Allah balas.





Comments

Teringat dulu saya ingat saya la yang paling x bebas dalam kalangan kawan2.. sebab jagaan ayah sangat ketat,. Tapi bila besar terasa hikmahnya. Rasa terpelihara :)
alhamdulillah..setiap perkara Allah beri pasti ada hikmah nya..dan syukur kita sedar akan setiap perkara yg allah beri.. =)