Tarbiyah itu INDAH..





~Tersusun Urusannya~

urusan yg tersusun juga adalah satu tarbiyah buat diri..tidak di nafikan dgn kehidupan seharian yang agak mem'busy'kan membuat kan urusan sedikit tidak terurus..kadang2 diri sendri terasa malu..pabila diri bergelar ISLAM.. imej islam pasti terserlah. ISLAM MENGAJAR KITA UNTUK SENTIASA KEMAS DAN TERSUSUN DALAM SETIAP URUSAN..

~Sangat Menjaga Masa~


dah tertulis dah dalam al-quran seperti ayat di atas..tak perlu nak di ulas..masa itu sangat penting..tepati masa dalam segala perkara walaupun sesaat.
ALLAH SANGAT SUKA MEREKA YANG MENJAGA MASA..



~Melawan Nafsu~


nafsu memang sukar utk di kawal..sebagai seorang remaja, pelbagai perkara yang ingin di lakukan..seperti ingin melakukan perkara yang luar dari kotak kehidupan dan mencuba sesuatu yang baru.. Walaubagaimana pun nafsu perlu di kawal sebagai hamba kepada MAHA PENCIPTA



~Mampu Berdikari~

bila di sebut tentang berdikari..sejauh mana kita melakukan perkara tanpa bantuan orang lain..walaupun ada sahabat2 dan keluarga di sisi.. diri sendiri harus belajar untuk sentiasa berdikari dalam menjalankan AMANAH ALLAH..

~Sihat Tubuh Badan~

badan sehat..otak cergas..minda terisi tanpa batas..
INSYALLAH



~Luas Pengetahuan~





~Akhlak Yang Mantap~




~Ibadah Yang Sahih~

apa sahaja yang kita lakukan dengan niat kerana ALLAH..ai adalah satu ibadah.. TERUSLAH DALAM MELAKUKAN IBADAH KERANA ALLAH..SESUNGGUHNYA GANJARAN NYA SANGAT TIDAK TERHINGGA..

~Akidah Yang Sejahtera~




~Bermanfaat Pada Orang Lain~

kadang2 kita sering terfikir adakah kehadiran kita ini memberi manfaat pada orang lain..
kadang2 kita hampir tak sedar telah banyak ilmu yang kita sumbangkan pada saudara2 terdekat..
kadang2 kita terlupa yang kita banyak memberi teman di sisi tersenyum dan ketawa dengan telatah kita..
kadang2 kita tak ingat yang kita ini sentiasa di perlukan..
tak sedar,lupa, tak ingat..semua nya x panting..
YANG PENTING KITA PERLU MENGHADIRKAN DIRI DALAM SETIAP PERKARA DAN MEMBERI MANFAAT KEPADA ORANG LAIN TERUTAMA NYA DALAM MEMPERJUANGKAN KALIMAH LAILAHAILLAH..

.: WALLUALAM :.



Comments