AnAk SyUrGa (2)

.:SEKOLAH SPESTIK:.
banyak yang aku belajar sepanjang cuti sem ni..
ikut mak tunggu adik kat sklh..
itu lah keje tiap selasa dan khamis serta jumaat..
mak akan anta adik pergi ke sekolah..
tunggu sampai tengah hari kat sana..
itu lah pengorbanan mak selama membesar kan adik sehingga kini berusia 16tahun..

bila balik cuti sem..
aku pun x lepas kan peluang lah untuk pergi sekali..
walaupun penantian itu satu penyeksaan..
aku xrasa terseksa pun tunggu adik dr kol 8pagi sampai 12.30 tengah hari..
sebab apa..
hurm.. meh cni aku cite...



<=ini sekolah adik aku.. kat bandar jay bee..
besar kan..ni dewan je..kat tepi tue sklh nya..

kat bawah dewan tue tempat kanak2 istimewa yang mempunyai sedikit kefahaman duduk di situ.. mereka buat kraf tangan seperti tikar,baju,alas kaki, mcm2 lah..cantik2 hasil nya...camne aku tahu..?? laa aku p tgk laa... bkn tgk je.. tolong skali...heee

adik aku di kalangan yang hurmm..
camne nak ckp eh.. perlu lebih perhatian dr ckg lah...jadi nya tempat nya bkn kat situ..kat tmpt lg special..huhu..

aku teringin nak jadi ckg..jadi ckg sklh spestik ni pun x pe..tp nak wat camne parents tak bg selagi x abih blj..takpe2 ada hikmah...


ni antara gambo2 yang aku dpt amik sempena Hari Guru di
SEKOLAH SPESTIK JOHOR

duk dalam dewan tgk persembahan ckg2 ..
mereka mmg di ajar tuk berdikari.. nak gi toilat ke nak mkn semua kena sendri..kadang2 hati tersentuh melihat kesungguhan mereka tuk mendapat kan sesuatu.. bayang kan dr duduk atas kerusi biasa..usaha utk berjalan dgn berteman kan alat bantuan tuk berjalan ni..mereka dpt jgk berjalan..



ni lak kawan2 yang sempat aku kenal..kire tiap kali dtg sklh mesty jmp dorg..dorg pun mmg normal lah..cuma kurang dr segi tak mampu berjalan..dan kurang kefahaman sikit..


<= ni lak ckg tlg suap kn pelajar nya mkn dan minum... besh kan dpt dekati insan2 istimewa ni... mcm2 ragam, mcm2 watak.. mcm2 keindahan yang hadir dlm diri mereka..
CIPTAAN ALLAH YANG SANGAT ISTIMEWA



kesimpulan nya nak ckp...
sangat bahagia bersama dgn ANAK2 SYURGA ni..
rugi sesiapa yang pernah bersama dan cuba mendekati ahli2 syurga ni...
semoga dgn paparan ni dpt membuka mata sahabat2 supaya sentiasa bersyukur dgn nikmat pancaindera yang ALLAH beri kan...
dan sentiasa mendoakan kesejahteraan semua umat di dunia..
wallaualam..

Comments