Sakit yang ku rasa biar lah jadi penawar dosa ku.. jika harus aku mati,temu kan ku dengan-MU..

ujian ALLAH itu indah..
ALLAH uji kerana ALLAH sayang..
ALLAH uji kerana ALLAH tahu kita mampu menempuhnya..



sakit YA ALLAH..
hanya ALLAH sahaja yang mengetahui kesakitan ini..
aku hampir putus asa..
apabila ujian ini aku terima..
diri terasa sungguh besar dosa ku tanggung selama ini..

sakit YA ALLAH..
ini hanya azab mu di dunia..
tidak ku bayangkan azab mu di akhirat kelak..


apabila ALLAH tarik nikmat kebahagian itu..
tidak bermakna ALLAH tidak menyayangi hambaNYA..
setelah kita tempuh ujian itu..
mungkin ALLAH ingin tingkatkan darjat hambaNYA..

apabila diri terasa seperti mayat bernyawa..
baru ku sedar nikmat ALLAH itu indah.

apabila kulit ibarat di siat2..
terdetik dlm hati terasa hidup ini x selalunya indah..

apabila badan busuk seperti bangkai bernyawa..
baru ku rasa diri ini terlalu hina di hadapanMU,YA ALLAH..

KAU telah beri aku kecantikan YA ALLAH..
dan KAU juga mampu menarik kecantikan itu...

berhari2..berbulan2..bertahun2..
aku mengalami kesakitan ini..
doktor..ustaz..ustazah..
semua memberi jawapan yang berbeza..
aku tidak pernah memikirkan apa penyakit ku..
kerana aku tahu..
pokok pangkalnya pasti ada hikmah disebalik segala keperitan dan kesakitan ku ini..

mkin hari badan terasa lemah..
tidak bermaya diri ini untuk bergerak..
tiba2 aku rebah..
terbaring aku ibarat mayat bernyawa..
aku tidak mampu bergerak..
setiap pergerakkan ku membuat aku aku menitiskan air mata...
sakit YA ALLAH..
aku rasa badan ku seperti di siat2..
badan bernanah2...kulit ibarat terbakar..
keras dan bertukar kulit baru..
sakit YA ALLAH..
aku di bacakan doa...
ALLAH menarik nikmat makan ku..
banyak makanan aku tidak dpt di sentuh..
seleraku makin berkurang..
aku mula merasakan..
kesakitan yang teramat sgt..

ibu ku sentiasa di sisi ku..
tangisan ibu melihat kesakitan ku..
aku tahu ibu x sanggup melihat diri ku sebegitu rupa..
aku pula tidak sanggup melihat ibu ku menitiskan air mata apabila menyapu ubat di kulit badan ku..
aku tidak sanggup menyusahkan ibuku..
biarlah sakit ku,aku sendiri menangung nye..
tiap malam aku menangis..
ibu ku mengusap rambut ku dan menahan air mataku..
tp aku x mampu..
kesakitan itu teramat perit...

jika ini azab nya di dunia..
YA ALLAH..
x sanggup aku menerima azab mu di akhirat kelak..

di akhirat nanti akan tibanya saat...
pahala dan dosa di hitungkan..
berapa banyak dosa telah di lakukan di muka bumi ini..
akan terbakar kulit di api neraka kelak..
aduh!!sakit..sakit sangat..
apabilaa kulit terbakar nanti akan kembali kulit yang baru...
dan akan terus berulang sehingga mana dosa itu terhapus..
ADAKAH INI AZAB NYA YANG AKAN KU LALUI DI AKHIRAT SANA...??
ADAKAH TERMAKBUL DOA KU SEMASA AKU MENZIARAHI RUMAH MU DULU...

JIKA BENAR..
ingin ku pijak tanah haram MU itu sekali lagi..
utk aku mohon keampunan dari MU..
ingin sekali aku menyucikan diri ini..

aku redhaa YA ALLAH..
aku redhaa dgn ketentuanMU..
aku redhaa YA ALLAH..
redha dgn ujian MU..

KU HARAP..
Sakit yang ku rasa biar lah jadi penawar dosa ku..
jika harus aku mati,temu kan ku dengAn-MU..
YA RABBI..








Comments