Tentang Kita (2)

Ya ALLAH
kenapa diri ini rase mkin hari mkin lemah..
kenapa diri ini rasa mkin hari mkin di belenggu maksiat..
kenapa diri ini rasa mkin jauh dgn maha pencipta..
kenapa diri ini rasa cepat sangat berubah..
kenapa diri ini rasa x sekuat dulu..
kemana arah tuju ku sebenarnyaa..
aku jatuh tanpa sedar..
bagaimana caranya untuk ku kembali kan kekuatan..
aku lemah YA ALLAH..
di mana sahabat2 ku..
bantu laa aku..
aku jatuh dan ingin bangun kembali..
kemana sahabat2 ku..
bantu laa aku..
aku jatuh tanpa nasihat2 dr mu..
sahabat2 ku,,
hadir laa di sisi ku..
pinpin laa aku...
jangan biar kn aku sendiri..
aku x daya berdiri di bumi pinjaman ALLAH ini dgn kaki ku sendiri..
sahabat2 ku...
bimbing laa aku..
aku lemah tat kala kau jauh dari ku...
sahabat2 ku..
dengar laa rintihan dr sahabat mu yg lemah ini..
aku mohon kau jangan jauh dr ku..
kau jgn tinggal kan aku..
jangan biar kn aku jatuh dgn kemewahan dunia..
jangan biar kan aku jatuh dengan persekitaran yang makin hari makin bahaya untuk ku tempuh..
sahabat ku..
sedar kan aku dr mimipi indah ini..
sedar kan aku dr tidur lena yang sementara ini..
sedar kan aku akan amanah tuhan ku..
sedar kan aku akan amanah ibu dan bapa ku..
sedar kan aku akan amanah guru2 ku..
sedar kan aku dengan amanah2 mu..
sedar kan laa aku...
sahabat2 ku..
andai mampu..
ku ingin kau dakap tubuh ku seerat2nya..
ku ingin hati ku ada dalam hati mu..
ku ingin kau selami diri ku..
sahabat2 ku..
hadir laa dalam diri ku..
temani laa aku..
jangan kau lari bila melihat ku jatuh..
bersama laa dengan ku mengejar cinta ALLAH..
bersama laa dengan ku mencari ilmu dunia dan akhirat..
berkongsi laa dengan ku segala ilmu yang kau ada..

Comments